بازتاب‌های یک نامه

بازتاب ها و واکنش ها درباره نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی

بازتاب‌های یک نامه

بازتاب ها و واکنش ها درباره نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی

بسم‌ الله الرّحمن الرّحیم

به عموم جوانان در اروپا و امریکای شمالی

حوادث اخیر در فرانسه و وقایع مشابه در برخی دیگر از کشورهای غربی مرا متقاعد کرد که درباره‌ی آنها مستقیماً با شما سخن بگویم. من شما جوانان را مخاطب خود قرار میدهم...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

آلیسون ویر یک ژورنالیست آزاد آمریکایی است. او بنیانگذار و مدیر اجرایی موسسه اطلاع‌رسانی «اگر آمریکاییها بدانند...» و رئیس انجمن «National Interest» است.

او در رابطه با نامه اخیر آیت الله خامنه ای به جوانان غربی میگوید: من هم مانند بسیاری این نامه را خوانده‌ام. این نامه بسیار شگفت‌انگیز بود چرا که تلاش می‌کرد حقایق بسیاری را به جوانان برساند. اگر بخواهم در مورد این نامه دقیق حرف بزنم باید به بخش‌هایی از آن اشاره کنم که می‌گوید: اسلام را از طریق منابع اصیل و مآخذ دست اوّل آن بشناسید. تا اینکه خود این جوانان بتوانند حقیقت را پیدا کنند.

این همان چیزی که همیشه باید به جوانان آن را یادآوری کرد. همین که شما خودتان باید بدنبال شناخت باشید در حالی که صهیونیست‌ها هیچ‌گاه نمی‌گویند خودتان بروید و واقعیت‌ها را پیدا کنید. اما این نامه تلاش می‌کند خود را به گونه‌ای به جوانان برساند که اسلام واقعی را بشناسند. این نامه تلاش نمی‌کند که جوانان دین خود را به اسلام تغییر دهند و نمی‌گوید که حقیقت فقط همین است که نویسنده آن می‌گوید بلکه آن‌ها را به آزاداندیشی دعوت می‌کند.

من این نامه را دوست داشتم مخصوصا در آن بخش‌هایی که از جوانان سوال می‌شد که آیا قرآن را خوانده‌اید؟ یا مواردی مانند این موضوع را. همانطوری که گفتم این نامه تلاش نمی‌کند که جوانان دین خود را به اسلام تغییر دهند و همانطوری که شما گفتید من هم پدرانه بودن این نامه را درست می‌دانم.

به طور کلی  این نامه رهنمودهای حکیمانه‌ای خطاب به جوانان در مورد اسلام و آنچه در دنیا می‌گذرد، دارد. این نامه بدنبال آن است که جوانان به منابع اصلی رجوع کرده و حقایق را از آنجا پیدا کنند و نگذارند که دیگران به آنها حرف‌ها را بقبولانند.

تصور من آن است که رسانه‌های جریان اصلی اصلا علاقه‌ای به پوشش این نامه ندارند. آن‌ها اگر این نامه را پوشش دهند باید درباره آن هم بیشتر صحبت کنند. تصور من آن است که در این شرایط بهترین راه منتشر کردن این نامه از طریق شبکه‌های اجتماعی است چرا که ما در آن شبکه‌ها دوستان بسیاری داریم که از طریق آن این نامه بارها و بارها خوانده می‌شود.

ما بارها این نامه را می‌توانیم در این شبکه‌های اجتماعی منتشر کنیم. یا حتی اگر پول داشته باشیم می‌توانیم برخی را استخدام کنیم که فیلم‌های کوتاه از این نامه بسازند تا ما آن را در یوتیوب منتشر کنیم تا بسیاری از مردم دنیا این فیلم‌ها را مشاهده کنند. فیلم‌هایی که حدود 3 دقیقه هستند و بارها از طرف مردم دنیا دیده و بازنشر می‌شوند و قطعا استفاده از شبکه‌های مجازی در این عرصه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

تصور من است که بله این نامه توانسته است مخاطبان خود را پیدا کند. البته شاید راهی طولانی را داشته باشد چرا که بسیاری از مردم هنوز این نامه را ندیده‌اند چرا که حتی به خواندن یک مقاله هم از طریق اینترنت عادت ندارند. البته این درحالی است که بسیاری از جوانان آمریکا علاقه دارند که واقعا حقایق را کشف کنند.

منبع: (+)


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی